ik had niet door dat deze forum ook in het nederlands was!
afin!
ik zit met een paar vraagjes...
ik ben met school gestopt toen ik 18 was omdat ik niets vond die mij echt aanstond.
maar ik zat dan ook in beroeps omdat ik mijn eerste middelbaar moest herdubbelen en dat wou ik niet, en mijn droom als kind was om wetenschapper te worden! dusja, niet echt in beroeps dat ik mijn geluk vond!
ben 4 maal van richting verandert, en de enige richtingen die mij echt aanstonden zijn gewoon onbetaalbaar voor de gewone mens (ik wou paardenschool volgen en monitrice worden).
dus ben ik gestopt met het gedacht een jaartje na te denken over wat ik echt wou doen, en te herbeginnen.
ik ben dus een jaar later herbegonnen in het volwassenenonderwijs, maar ben moeten stoppen wegens medische reden.
en toen was het weer hetzelfde geval "wat doen..." iets dat misschien iets met honden of paarden te maken heeft? (een echte passie voor mij) en na een tijdje deed het tilt.
de politie! lol
hoewel ik alle aspekten van de job wel zie zitten, zou ik echt graag voor de honden teams willen gaan.
meer specifiek: maitre-chien: chien d'attaque, ja excuseer, ik ken de vlaamse benaming niet..
nu kan ik begrijpen dat er niet veel plaatsen zijn enzo maar ik wil er echt voor gaan, vind ik een plaats, des te beter maar vind ik geen dan heb ik toch geprobeert!
maar m'n ma zit hier mijn oren af te zagen dat ik nooit een plaats zal vinden omdat (in zijn woorden) "het zwaar werk is voor een meisje, en ze die toch nooit zullen aannemen"
dus hier zijn enkele vraagjes...
is het mogelijk zonder diploma hoger onderwijs ?
van wat ik verstaan heb ja, maar het duurt iets langer, of ben ik helemaal verkeerd?
heeft m'n ma gelijk? is het de moeite niet waard?
en hoe lang zou men er ongeveer over doen? m'n heeft mij verteld 5 jaar minimum, met de nodige ervaring enzo, maar ik weet niet of dat correct is?
ik dacht meer..

Help